top of page
  • תמונת הסופר/תshahar azar

שליחת ניוזלטר - כל המידע שכדאי לדעת

עודכן: 30 במרץ 2019



שליחת ניוזלטר

אנחנו מוצפים בפרסומות, מהרגע שאנחנו קמים ועד הרגע שאנחנו הולכים לישון. לא מעט מחקרים שנעשו בשנים האחרונות טוענים כי מרוב גירויים חזותיים אנחנו נעשים כמעט עיוורים אליהם. כתוצאה מכך, חברות הפרסום מחפשות אחר דרכים חדשות, מפתיעות ולעיתים קיצוניות, למשוך את תשומת ליבנו. אולם מה שרבים נוטים לשכוח זו העובדה כי "התוכן הוא המלך", תוכן איכותי הוא מה שיגרום לגולש להישאר יותר זמן באתר שלכם (יותר זמן פירושו יחס המרה גבוה משיווק למכירה בפועל), לשוב לאתר או לעמוד הפייסבוק שלכם או במקרה הנוכחי, לקרוא את הניוזלטר שלכם. עם זאת, יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שאתם ממהרים להתיישב ולנסח את הניוזלטר הבא שלכם.

שמות וכתובות

שלא כמו פרסומת בטלוויזיה או מודעה בעיתון, אליהן נחשפים אנשים מבלי להתכוון, קבלת ניוזלטר נתונה לשיקול דעתו הבלעדי של הגולש או הלקוח. ניסחתם, שיכתבתם, ערכתם, עיצבתם ויש לכם ניוזלטר לתפארת. עכשיו מה? עליכם לשלוח אותו לרשימת תפוצה גדולה ככל האפשר. אחד המכשולים (אם כי גם הוא בהחלט פתיר) הוא יצירת מאגר נתונים הכולל כתובות מייל. אגב, ככל שיכיל מאגר הנתונים פרטים אישיים יותר, כך תוכלו לשלוח ניוזלטר ממוקד ורלוונטי לכל אחד ואחת. למשל, אם אתם מעוניינים לקדם חברה להפקת אירועים, מידע כמו תאריך לידה או יום נישואים, יאפשר לכם לשלוח בסמוך למועד האירוע מידע אודות השירותים שלכם.

בראש ובראשונה עליכם לשאול את עצמכם האם לניוזלטר שלכם יהיה קהל ואם כן, כיצד תעשו זאת? הצבת שלט בחנות המזמין אנשים להשאיר את פרטיהם לצורך קבלת עדכונים, כפתור הפנייה בולט על גבי האתר האינטרנטי שלכם או הזמנת לקוחות קיימים להשאיר את פרטיהם בכדי שתוכלו להתעדכן אותם על מבצעים או מוצרים חדשים - יעשו את העבודה.

חוק הספאם

בראשון לדצמבר 2008 נכנס לתוקפו "חוק הספאם" לפי אסור לשלוח לאדם הודעות פרסומיות ללא הסכמתו המלאה. בימיו הראשונים של האינטרנט, משתמשי תיבות המייל היו מוצפים עשרות הודעות ספאם, או בעברית: הודעות זבל. אלו הן הודעות שכל מטרתן למכור והן אפילו לא עושות זאת בצורה חכמה או יעילה במיוחד. לכן אסור בתכלית האיסור לרכוש רשימות תפוצה (זוהי עבירה על החוק) או לשלוח לאדם מבלי שקיבלתם אישור מקדים. בכל מקרה, בסיום כל ניוזלטר שאתם שולחים צריכה להופיע כתובת אליה יכול לפנות הנמען לצורך הסרתו מהרשימה.

מערכות טכנולוגיות

ברמה הטכנית, אם תפיצו עכשיו ניוזלטר מהמייל הפרטי שלכם לאלף איש, עלולות תיבות המייל של הנמענים לסווג את הניוזלטר כדואר ספאם ולמנוע מצב בו הגולש ייחשף לתוכן. זו הסיבה שצריך לעשות זאת באמצעות מערכות ייעודיות. יתרון נוסף במערכות כאלה הוא העובדה כי מלבד השליחה עצמה, אתם יכולים לקבל מידע מהימן אודות אפקטיביות הניוזלטר - כמה אנשים פתחו את המייל, כמה באמת קראו אותו וכמה מתוכם באמת קראו אותו. הנתונים הללו יכולים לסייע לכם רבות להגביר את אפקטיביות הניוזלטרים הבאים שתשלחו.


9 צפיות0 תגובות
bottom of page