top of page

יחסי ציבור באינטרנט - כיצד הם יתרמו לקידום ומיתוג העסק שלך?



יחסי ציבור באינטרנט

האינטרנט הינו עולם המתקיים במקביל לעולם שלנו וכל מה שמופיע בו – מונחל בצורה משמעותית ביותר גם בעולם ה"אמיתי". בתי עסקים רבים כיום מודעים לעובדה הפשוטה שכל נושא יחסי הציבור מתחיל קודם כל בעולם האינטרנט. הסיבה לכך פשוט – בכל פעם שאנו שומעים משהו על מישהו, משהו, עסק או שירות כלשהו, אין שום סיכוי שמיד נפתח את הארנק. השלב הראשון הינו שליפת הסמארטפון או הדלקת המחשב, וביצוע הפעולה שכבר הפכה לשם פועל לכל דבר בעולם הלשון – לחפש בגוגל. התוצאות שמתקבלות משפיעות בצורה משמעותית ביותר על המשך השתלשלות העניינים.

מהם יחסי ציבור באינטרנט ומהם יחסי ציבור רעים? לפעמים, על מנת להסביר דרך פעולה בתחום כלשהו, הרבה יותר פשוט לתת דוגמא רעה. כך, במידה והתוצאות הראשונות בעת חיפוש שם המותג שלכם מובילות לביקורות שליליות עליכם, או לחילופין – לאתר של המתחרה המוביל, סימן שצריך לעבוד חזק מאוד על הייצוג שלכם באינטרנט. אם בעברי יחסי ציבור נחשבו בעיקר היקשרות עם טלוויזיה, רדיו וכו', היום המון מתחום זה מתרכז באינטרנט. זאת בזכות התגובות המידיות שניתן לקבל באינטרנט, וכן בגלל הנגישות שלו. עמוד מסוים יכול לקבל כניסות בכל רגע ביום ובלילה, בעוד ששידור בטלוויזיה אורך פרק זמן מסוים וזה, נגמר. לפיכך, יחסי ציבור באינטרנט מורכבים ממספר גורמים, שהחשיבות של כל אחד מהם משמעותית במיוחד:

  • אתר אינטרנט – ה"פנים" של העסק.

  • עמודים ברשתות החברתיות – גם ה"פנים" של בית העסק, אך קצת פחות רשמיות.

  • תגובות בפלטפורמות השונות – לדוגמא, התגובות והביקורת לבית העסק שלכם באתר המפות של גוגל, באתר זאפ וכו'

ואלו רק חלק מהדברים.

היבטים של עבודה איכותית ביח"צ באינטרנט חשוב לזכור שעולם האינטרנט הינו דינאמי ביותר, בכל עת יכול להופיע שירות חדש, אתר רשת חברתית חדשה, הכל יכול להשתנות מהר מאוד, ועל האנשים הממונים על יחסי הציבור שלכם באינטרנט להיות נאורים בכל המתרחש ולעדכן את דרך הפעולה בהתאם. באופן כללי, חשוב מאוד שתמיד תהיה תכנית מוגדרת לפעולות עתידיות, ויש לשנות את התכנית בהתאם לתוצאות שהתקבלו או לשינויים שהתרחשו בשוק ו\או בעולם האינטרנט.

התרומה של יחסי ציבור ווירטואליים למיתוג שלכם – בטווח הקצר והארוך כיום כבר אי אפשר להתעלם מהתפקיד של האינטרנט בעלייה והתרסקות של בתי עסק גדולים וקטנים כאחד. כמובן שגם בו התקציבים משפיעים על היכולות של כל מותג, אך נוכחות חיובית וחזקה של השם שלכם במסגרות הקיימות – האתר, הרשתות החברתיות וכו', זו הדרך שלכם להעמיד את עצמכם בנישה המתאימה, לגבש את קהל הלקוחות שאליו אתם פונים וליצור תזרים עבודה קבוע שיעזור לכם להתבסס ולהתקדם בקצב הדרוש. הרבה יותר קל ליצור יחסי ציבור טובים באינטרנט, מאשר לשפר כאלה שכבר גרועים, כך שמומלץ לקחת את העתיד שלכם בידיים ולא לסמוך על המזל.


9 צפיות0 תגובות
bottom of page